Grönt te dämpar bröstcancer med 68%: forskning
Udda Nyheter med Mickey J Barczyk
Kommenterar sv.wikipedia.org: Grönt te (diskussion)
Kommenterar dn.se: Transfetter ökar risken för bröstcancer (diskussion)
Kommenterar svd.se: Transfett ökar risk för bröstcancer (diskussion)
Goda nyheter för 10% av Sveriges kvinnor och ca 1% av Sveriges män (yeh, vi får bröstcancer också); antioxidanterna EGCG (epigallocatechin-3-gallate) i grönt te har en dämpande effekt på bröstcancer, i alla fall på kvinnliga möss visar forskning.
9 april 08:33, 2008 | 480 ord | Anmäl inlägg
Tema: behandling av bröstcancer • bröstcancer behandling • grönt te hälsa • grönt te nyttigt • grön te • teer • Fakta om Te • thé • hudcancer • grönt te • bröstcancer
Ovanstående citat, utdrag och beskrivningar publiceras direkt, utan någon föregående central kontroll. De åsikter och kommentarer som utrycks tillhör de individuella personerna och är deras ansvar. Denna sajt avsäger sig allt ansvar för detta material. Publicering på denna sajt sker med uteslutande journalistiska ändamål i enlighet med SFS 1998:204 (PuL). Syftet är att informera, utöva kritik och väcka debatt. Sammanställandet av information på intressant.se omfattas av katalogskyddet (49 § upphovsrättslagen) och databasdirektivet (96/9/EG). Privacy policy.